Strategische storytelling
Storytelling is overal. In principe kan iedereen en verhaal vertellen.
Maar met een strategisch onderlegd verhaal kunnen we de economische belangen van een organisatie optimaliseren.

Met strategische storytelling maak je slimmer gebruik van de kracht van storytelling als een communicatietool waarmee je een beweging in gang zet.
Wanneer is strategische storytelling iets is voor jouw organisatie?
- Is het imago belangrijk voor de uitstraling van de organisatie?
- Is gedrag een belangrijk onderdeel van de identiteit?
- Wil je je doelgroep raken met echte verhalen?
Als je deze vragen met ja kunt beantwoorden is het inzetten van strategische storytelling iets voor jou!
Waarom strategische storytelling?
De aandachtsboog van mensen is veel korter geworden dus het vasthouden van de aandacht door middel van een verhaal wordt steeds belangrijker. Daarom verpakken we de feiten in een aantrekkelijk verhaal. Met storytelling raak je mensen in het hart. Vele malen krachtiger dan het opsommen van droge feiten.
‘Strategische storytelling maakt de werving van nieuwe talenten makkelijker.’
- Droge feiten verpakt in mooie verhalen worden makkelijker onthouden.
- Zorgen voor verbinding, betrokkenheid en dialoog.
- Het dna verwerken in de communicatie van de organisatie.
- Wat je laat zien dat krijg je: het is een check of dit individu past in de organisatie. Past deze persoon op onze rijdende trein?
- Storytelling is een middel om een beweging op gang te brengen.
- Gedrag is een belangrijk onderdeel van de identiteit. Met storytelling kunnen we de houding van de doelgroepen in kaart brengen en eventueel bijsturen.